La Piràmide dels diferents Tipus de Sistemes d’Informació

Actualment dins del món empresarial un dels recursos més importants i valuosos per les empreses és la informació. Per això, és indispensable per assolir i mantenir-se en l’èxit saber gestionar la informació i les dades de la forma més eficient i eficaç possible.

Podríem definir els sistemes d’informació com un conjunt d’elements que interactuen entre ells per aconseguir un objectiu comú: satisfer les necessitats i demandes d’informació de l’empresa.

Els objectius dels sistemes d’informació són: aconseguir l’automatització dels processos operatius de l’organització, proporcionar informació que serveixi de recolzament per a la presa de decisions i, finalment aconseguir avantatges competitives a través de la seva implementació gràcies a la seva utilització eficaç i eficient.

Algunes de les funcions dels sistemes d’informació són: visualitzar els registres i dades en funció dels requisits i necessitats dels usuaris, ordenar i/o classificar els registres i dades existents, modificar, corregir o esborrar registres o dades, entre d’altres.

Per a cadascun dels diferents nivells de la piràmide organitzativa existeixen diferents sistemes d’informació específics per donar-los recolzament, suport i simplificar les tasques i decisions. Ara bé, cal saber quines són les necessitats de cada part de la piràmide organitzativa.

 Piramide SI Catala

 Així doncs trobem que:

  • Nivell estratègic: s’encarrega de totes aquelles tasques pròpies de l’alta direcció i, per tant les decisions més importants per a l’organització. Són decisions no programades i molt complexes ja que en definitiva, són decisions que afecten el plantejament estratègic de l’organització. Es recolzen amb els sistemes de suport a executius (ESS).

  • Nivell tàcit (inclou el nivell de gestió o administratiu i el nivell de coneixement): s’encarrega de realitzar les tasques de supervisió i control de totes aquelles tasques que s’han pres en el nivell operatiu. Comença a tenir una visió més amplia del negoci. Acostumen a sé decisions semi – programades i, per tant decisions més complexes que les preses en el nivell operatiu. En el nivell de gestió o administratiu, es recolzen amb els sistemes de suport a la presa de decisions (DSS) i els sistemes d’informació de gestió (MIS). En el nivell de coneixement, es recolzen amb els sistemes d’oficina (OfficeS) i els sistemes de gestió del coneixement (KWS).

  • Nivell operatiu: s’encarrega de les tasques més rutinàries i executa les operacions. Acostumen a sé decisions programades. Això fa que siguin decisions simples i fàcils de prendre. Es recolzen amb els sistemes de processament de transaccions (TPS).

Us ha agradat? N’heu après més dels sistemes d’informació? Doncs no ho dubteu hi deixeu la vostra opinió! ;)

Don't be shellfish...Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedIn

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>